خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 10:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی عنوان کرد؛

اقلیم کردستان عراق علاقمند به افزایش مناسبات با ایران در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقلیم کردستان عراق علاقه مند به افزایش مناسبات با ایران در حوزه های تجاری، اقتصادی و سیاسی از طریق سلیمانیه و اربیل است و سرکنسول ها در این دو منطقه خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی در جهت افزایش مراودات بودند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اخیر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به کشور عراق، گفت: ارتباطات دو ملت مسلمان ایران و عراق در بعد سیاسی و در همه زمینه‌ها رو به ارتقا است، از طرفی نیز اقلیم کردستان عراق علاقه مند به افزایش مناسبات در حوزه های تجاری، اقتصادی و سیاسی از طریق سلیمانیه و اربیل است و سرکنسول ها در این دو منطقه خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی در جهت افزایش مراودات بودند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث زیرساخت میان دو کشور ایران و عراق نیز مواردی وجود دارد که باید اجرایی شود و یکی از این موارد بحث راه آهن شلمچه به بصره است که می تواند به صورت فوق العاده ماهیت سیاسی و تجاری داشته باشد.



وی افزود: از طرفی در ایجاد شهرک های صنعتی و در بخش های مختلف به ویژه در کردستان عراق می توان با سرمایه گذاری مناسب بیشترین بهره برداری را بدست آورد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما احساس می کنیم که اگر این روابط میان دو کشور عمیق تر شود، خطری از جانب بیگانگان علیه دو ملت شکل نخواهد گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 368155
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار